لوگو ویپاد
افتتاح حساب بانک پاسارگاد

تغییرات نرخ کارمزد تسهیلات و سود سپرده در ویپاد؛ بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی

نرخ کارمزد تسهیلات و سود سپرده همواره توسط بانک مرکزی تعیین شده و به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام می‌شود. مانند تمامی بانک‌های کشور، نرخ کارمزد تسهیلات و سود سپرده‌های ویپاد بر‌اساس قوانین و بخشنامه‌های بانک مرکزی تعیین می‌شود. در ادامه آخرین بخشنامه بانک مرکزی را مرور کرده، سپس به نرخ کارمزد تسهیلات و سود سپرده در ویپاد می‌پردازیم.

• نرخ کارمزد رسمی اعلام شده بانک مرکزی

بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی در رابطه با اصلاح نرخ کارمزد سپرده و تسهیلات بانکی که در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ منتشر است، نرخ‌های کارمزد تسهیلات و سود انواع سپرده‌های سرمایه‌گذاری به شرح زیر تعیین شده‌اند:

سقف نرخ سود علی‌الحساب سالانه سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار:
- سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی: ۵٪ سالانه
- سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه سه ماهه: ۱۲٪ سالانه
- سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه شش ماهه: ۱۷٪ سالانه
- سپرده سرمایه‌گذاری بلند‌مدت با سررسید یک سال: ۲۰.۵٪ سالانه
- سپرده سرمایه‌گذاری بلند‌مدت با سررسید دو سال: ۲۱.۵٪ سالانه
- سپرده سرمایه‌گذاری بلند‌مدت با سررسید سه سال: ۲۲.۵٪ سالانه

سقف نرخ کارمزد تسهیلات:
- عقود غیرمشارکتی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی: ۲۳٪ سالانه
- عقود مشارکتی قابل درج در قرارداد میان بانک/موسسه اعتباری غیربانکی با مشتری: ۲۳٪ سالانه

• نرخ کارمزد تسهیلات و سود سپرده در ویپاد

ویپاد نرخ کارمزد تسهیلات و سود سپرده‌های خود را بر اساس اطلاعیه جدید بانک مرکزی که در بالا به آن اشاره شد، به‌شرح زیر تعریف کرده است:

تسهیلات حساب پشتوانه:
حساب پشتوانه ویپاد، تسهیلات کوتاه‌مدتی است که بدون‌نیاز به ضامن و وثیقه و برمبنای اعتبارسنجی سوابق درخواست‌کننده اعطا می‌شود. فرآیند دریافت اعتبار، کاملا آنلاین بوده و تنها در چند دقیقه قابل‌انجام است. کارمزد بانکی تسهیلات پشتوانه برابر است با:
- نرخ کارمزد بانکی تسهیلات پشتوانه (بازپرداخت ۱ تا ۴ ماهه): این نرخ که پیش از این معادل ۱.۵٪ ماهانه (۱۸٪ سالانه) بود، به ۲۳٪ سالانه مطابق دستورالعمل جدید افزایش یافت.

تسهیلات بیمه شخص ثالث:
در تسهیلات بیمه شخص ثالث ویپاد، امکان پرداخت مبلغ بیمه شخص ثالث به دو صورت نقدی و اعتباری (حالا بخر و بعدا پرداخت کن) فراهم شده است. نرخ کارمزد بانکی این تسهیلات بر اساس قوانین بانک مرکزی، به شرح زیر است:
- نرخ کارمزد بانکی تسهیلات بیمه شخص ثالث (بازپرداخت ۱ تا ۴ ماهه): این نرخ که پیش از این معادل ۱.۵٪ ماهانه (۱۸٪ سالانه) بود، به ۲۳٪ سالانه مطابق دستورالعمل جدید افزایش یافت.

طرح سپرده پس‌انداز رویش:
"رویش" یک طرح سپرده پس‌انداز سودآور است که ویپاد؛ ترابانک پاسارگاد آن را در ۳ بازه زمانی ۳، ۶ و ۱۲ ماهه ارائه داده است. سود سپرده در طرح رویش که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، پس از فعال‌سازی طرح، به‌صورت یکجا قابل مشاهده است. این سود به‌صورت ماهانه به حساب اصلی ویپاد واریز شده و قابل برداشت خواهد بود.
- نرخ سود طرح پس‌انداز رویش ۳ ماهه: ۱۲٪ سالانه
- نرخ سود طرح پس‌انداز رویش ۶ ماهه: ۱۷٪ سالانه
- نرخ سود طرح پس‌انداز رویش ۱۲ ماهه: ۲۰.۵٪ سالانه

کاملا آنلاین افتتاح حساب کنید و در محل دلخواه کارت بانکی بگیرید و از خدمات پایه بانک پاسارگاد و خدمات اختصاصی ویپاد بهره‌مند شوید

پیوندها

لوگوی داتین
لوگوی بانک پاسارگاد

حقوق این وب‌سایت متعلق به شرکت داتین است